|
Post by nico2000 on Dec 24, 2007 17:04:59 GMT 1
Er wordt nogal eens wat gedebatteerd over het handhaven van de dresscode op de verschillende feesten. Het oorspronkelijke doel van dresscode is om een sfeer, of thema neer te zetten en om mensen die niet direct passen bij deze sfeer, of het thema te weren. Maar zoals all regels... Niets is waterdicht en af en toe gaat het fout. Komen de verkeerde mensen toch binnen en worden enkele goeie de dupe..
Enkele voorbeelden die ik in 15 jaar van pervy feestjes allemaal daadwerkelijk heb langs zien komen. Wie mag er naar binnen: - Een stel touristen die bij kennismaking zo duidelijk into the lifestyle zijn, toevallig in de stad zijn en toevallig van je feestje hoorde, maar voldoen nou net niet aan de kleding eisen. - Een travestiet in een min of meer gewone jurk. Wel met pruik, make up, Pumps en handtasje. - Een vrouw in keurig driedelig herenkostuum... (ook Travestie tenslotte). - Een jongen in een kort rubber broekje net gekocht bij het standje in de hal omdat ie er in zijn blauwe spijkerbroek en wit T-Shirt niet in mocht. - Een Meisje in een kort rubber rokje en BHtje net gekocht bij het standje in de hal omdat ze er in haar blauwe spijkerbroek en wit T-Shirt niet in mocht. - Een groep van 5 jongens volledig gekleed volgens de dresscode. - Een groep van 5 meiden volledig gekleed volgens de dresscode. - Vrienden, (gastenlijst) van de lokatie, netaan voldoend aan de dresscode. - Vrienden, (gastenlijst) van de lokatie, net niet voldoend aan de dresscode.
De open vraag aan iedereen die wat kwijt wil hierover is dus... Wat vind je er van? Wat is het beste beleid?
|
|
rio
Junior Member
|
Post by rio on Dec 25, 2007 11:40:12 GMT 1
Interessant onderwerp!
Ik ben van mening dat de dresscode een absolute waarborg is voor een goede sfeer, maar je simpelweg kleden volgens de dresscode, en uitstraling, smaak, stijl en originaliteit zijn twee verschillende dingen. Met andere woorden, sommige personen kunnen zich in een duur latex pakje hijsen en er nog steeds uitzien als Johnny en/of Anita, of de leuke Brabantse meid die ook eens komt kijken voor de gein. Je zult altijd verschillen blijven zien, ook al wordt de dresscode nog zo streng gehandhaafd. Travestieten, ook al dragen ze een bloemetjesjurk (of een herenkostuum) horen mijns inziens wel thuis op een fetish feest. Voor veel van hen is de fetish party nml ook de enige gelegenheid waarin zij hun alter ego kunnen presenteren. Groepen -ook al voldoen ze aan de kledingseisen-, (mannen en vrouwen) vind ik een beetje tricky....zou bijna zeggen; niet toelaten. Verder vind ik houding doorslaggevend wanneer men met een jongen of meisje te maken heeft die bij de kledingstand een rubber rokje/broekje heeft aangeschaft om binnen te kunnen komen. Dus; misschioen moet dat ook op de flyer vermeld worden:" Respectvol en openminded zijn is een must". Tenslotte; er zijn zoveel rare fetishes; waarom zou iemand met een rare fetish die afwijkt van het standaardplaatje eigenlijk niet toegelaten worden? En ook nog: Ik vind een verzameling echt excentrieke figuren veel interessanter en leuker dan het, wat inmiddels standaard geworden is: leer/latex publiek wat tegenwoordig overal rondloopt.
TIP: kledingleasestand ipv kledingverkoopstand op een party.
|
|
|
Post by badpakje on Dec 29, 2007 16:45:23 GMT 1
Er valt veel te zeggen over de dresscode.. Uiteindelijk zijn het natuurlijk de mensen in de (mooie ) kleding die een feest maken. Maar het is wel bepalend voor de sfeer, als er veel aandacht en zorg is besteed aan wat mensen dragen is dat natuurlijk te zien. Hoewel ik zelf niet vaak in ga op thema's, voldoe ik wel altijd aan de dresscode, het is ook mijn fetish die ik uitleef door daar te zijn in alleen maar latex, catsuit... Dat is toch wel mijn ding... Wat ik echter voel als ik mensen zie die ontbloot bovenlijf hebben en leren broek en foute schoenen, is dat ik zo iets zie als een diepe belediging voor al die mensen die er wel ziel en zaligheid in steken.... Ik ken een aantal mensen die zelf alles maken, en bovendien nog eens uren de tijd nemen om er uit te zien zoals ze er uit zien; uitdagend, sprankelend en spannend! Blijf vooral streng, en durf de discussie aan te gaan, het moet misschien wel wat moeilijker worden binnen te mogen... Ik hou wel van een echte strenge blik bij binnenkomst, laat het maar een keuring zijn...
Het idee van Rio voor een kledinglease stand.... ik vind het een goed plan! misschien ook wel een optie voor mensen om eens wat anders te proberen voor dat je overgaat tot aanschaf van toch wel kostbare maat kleding.
|
|
|
Post by trinity on Jan 9, 2008 0:28:38 GMT 1
Only girls & boys fetish dressed & minded like me, me, me, me............
Ciao XXX
|
|
|
Post by diegot on Jan 9, 2008 11:16:07 GMT 1
Mmhh hekel punt inderdaad dresscode en thema's, ik denk dat je het jezelf als organisatie moeilijk zoniet onmogelijk maakt als je niet streng de dresscode na doet leven, of een thema naast of binnen die dresscode. Alle uitzonderingen die je maakt hebben een weerslag op de andere bezoekers en op een volgend feest. Dan is iemand toelaten die eigenlijk niet geheel aan de dresscode voldoet net zo fout als mensen weigeren die hier wel aan voldoen.
En ja tuurlijk gelden die dingen als open minded, respectvol etc ook bij de deur, maar dat zijn bijna niet te controleren zaken. Waarom die jongen of dat meisje die in jeans kwamen en ter plekke iets kochten weigeren, wie weet gaat er een wereld voor ze open en zijn ze gelijk verkocht. Als ze het niks vinden komen ze een volgende keer toch niet terug. En hoe open minded is een streng gereformeerde travestiet naar andere voorkeuren en fetishes toe? Zeker vergeleken dan met een Sjonnie en Anita die graag in hun nieuwe latex outfit hun zonnebankbruine sportschoollijven komen tonen en nergens van verblikken of verblozen en zelf ook lekker hun gang gaan? Dat er over diezelfde Sjonnies en Anita´s in dit forum een (voor) oordeel geveld wordt, zegt al genoeg over de moeilijkheid van die materie.
Iedereen zal het zijne of het hare er over denken en voor een bepaalde groep of persoon al dan niet een uitzondering gemaakt willen hebben, maar dan is het hek van de dam toch? Gewoon de regels duidelijk neerleggen over dresscode, gedrag etc dan heb je de meeste aangrijppunten om te zorgen dat iedereen binnen zich daar in ider geval aan houdt of heeft gehouden.
Iedere uitzondering maakt het handhaven van die regels moeilijker. Ook controle binnen zal soms nodig zijn op het naleven van de regels over groping, wanking etc, voor alles zijn tijd en plaats immers.
Iets zeggen over wat iemand anders dan binnen de geaccepteerde dresscode aan heeft vind ik zelf iets te ver gaan. Immers je kunt iemand niet tussen de oren kijken over hoe hij/zij zich het prettigst voelt en al helemaal niet in de portemonnee, in verband met de aanschaf van een outfit die verder gaat dan een simpele leren broek van een paar tientjes uit de legerdummp. Zo heeft alles een kant en een verhaal en kom je er zonder duidelijk van te voren vastgestelde regels niet meer uit en die regels moet je dan naleven, zonder aansziens des persoons, hoe sneu dat dan soms is voor sommigen en hoe mazzel dan weer voor anderen.
|
|
|
Post by trinity on Jan 13, 2008 13:54:33 GMT 1
Hmmm....nice story....I wonder....wld it?....nah....have a nice day...!
Ciao, Trinity
|
|
|
Post by trinity on Feb 22, 2008 22:25:01 GMT 1
I'm feeling....euh...like a naughty slave-girl, actually.
|
|
|
Post by wowposter on Sept 10, 2008 4:13:10 GMT 1
|
|